Ezekre a szempontokra figyelj esküvői helyszín foglaláskor!

posted in: Blogbejegyzés | 0

Az esküvőszervezés első lépései közé tartozik a helyszín lefoglalása. Minél hamarabb kezdtek neki, annál több esélyetek van arra, hogy megtaláljátok a számotokra tökéletes helyszínt, ezért nem érdemes halogatni a dolgot! Van viszont néhány fontos szempont, amit minden esetben érdemes átgondolni a helyszín kiválasztásánál, ha szeretnétek, hogy minden a legnagyobb rendben menjen!

 esküvői helyszín választás

Beltéri vagy kültéri helyszín?

A legjobb, ha már az elején eldöntitek, hogy szeretnétek-e kültéri helyszínt bevonni akár a szertartásba vagy a lakodalomba, mert ez plusz fejtörést okozhat. Egy kültéri helyszínen akadhatnak olyan problémák, amelyekre először nem is gondolnánk. Nem csak az időjárás befolyásolhat, számba kell vennünk azt is, hogy van-e megfelelő mennyiségű és minőségű áramforrás az adott helyen. Megoldott-e a mosdó kérdése, vagy hogyan tudjuk frissen és melegen/hidegen tartani a felszolgálandó ételeket. Azt javasoljuk, hogy ha kültéri helyszínen szeretnétek megtartani az esküvőtöket, mindig legyen egy beltéri „B” tervetek is!

Mennyivel az esküvő előtt érdemes lefoglalnunk a helyszínt?

A kérdésre pontos válasz nincs, de annyi biztos, hogy minél előbb, annál jobb! Sok helyszínen már akár egy évre előre is be vannak telve a helyek, így minél későbbre hagyjátok a helyszínfoglalást, annál kisebb lesz a választék, amiből választani tudtok.

esküvői helyszín választás

A legfontosabb kérdések

Ha eljutottatok odáig, hogy árajánlatot kértetek és mérlegeltétek a lehetőségeket, fontos, hogy pontosan megbizonyosodjatok róla, hogy melyik ár mit tartalmaz magában. Sok helyen a székeket, asztalokat, kellékeket és még akár egy alapdekorációt is biztosítanak az árban. Máshol pedig előfordulhat, hogy tényleg csupán magát a teret bérlitek, mindent másért pluszban kell majd fizetni.

Érdemes rákérdeznetek, hogy ugyanazon a napon lesz-e még valamilyen másmilyen rendezvény az adott helyszínen. Hiszen sokszor a szolgáltatók ezt nem gondolják problémának, és egy másik termet kiadhatnak akár egy másik esküvő számára, vagy más célokra. Le kell szögezni, hogy az sem feltétlenül baj, ha van másik rendezvény. Ekkor viszont érdemes átgondolnotok, hogy titeket mennyire fog ez zavarni, van-e közös tér velük, lesz-e így elég parkoló, stb.

Mindenképp kérdezzetek rá, hogy van-e lehetőség arra, hogy saját magatoknak válasszátok ki mindentől függetlenül a zeneszolgáltatót, a fotóst, a dekorost, vagy csak azokból a szolgáltatókból választhattok, akikkel az adott helyszínnek szerződése van.

Ha úgy érzitek, megtaláltátok a tökéletes helyszínt és szóban már meg is egyeztetek az illetékesekkel, ne nyugodjatok meg és ne hagyjátok annyiban! Mindenképpen írjatok egy szerződést a szóban megbeszéltekről, hiszen közben még rengeteg változás történhet. Végső soron minden helyszín a minél nagyobb profitért dolgozik, így könnyen meggondolhatják magukat, ha nincsenek a szerződésben rögzítve a részletek.

 

Reméljük tudtunk segíteni Nektek abban, hogy még tudatosabban válasszátok ki a számotokra tökéletes esküvői helyszínt. Ha kíváncsiak vagytok hasonló hasznos esküvői ötletekre és tippekre, iratkozzatok fel a hírlevelünkre!

 

Sok sikert kívánunk az esküvőszervezéshez!

 

Üdvözlettel,

Kati & Sanyi