Egy nagyszabású rendezvényt hibátlanul lebonyolítani soha sem kis feladat. Fokozattan igaz ez az esküvőre, amely a pár életének egyik legfontosabb eseménye. Ezzel a rövid bejegyzéssel éppen ezért abban szeretnénk Nektek segíteni, hogy eldönthessétek: a Vőfély, a Ceremóniamester, vagy éppen mindkettő alkalmas lehet arra a feladatra, hogy összefogjon, koordináljon és kézben tartson mindent a Nagy napon, hogy Nektek már csak egymásra és Pillantra kelljen figyelnetek. 🙂
Amit a Vőfélyről tudni kell
A Vőfély (eredetileg a vőlegény egyik közeli rokona és/vagy barátja, manapság azonban már lehet akár „hivatalos vőfély” is) tevékenysége két dolog köré épül igazán: szórakoztatás és koordinálás. A hagyomány szerint ő búcsúztatja el a vőlegényt, és ő kéri ki a menyasszonyt a szülői házból. Mindezt viccesen, versikékbe és sok-sok jókívánságba tűzdelve, a násznép élén. 🙂 Mindemellett pedig a polgári és templomi szertartásokat követő fogadáson, valamint a vacsora közben is ő mulattatja az egybegyűlteket vicces játékokkal, mondókákkal, szófüzérekkel. Mivel pedig ruházatából (népies) és viselkedéséből (harsány) is fakadóan állandóan a figyelem középpontban van, ő a tökéletes szereplő arra, hogy koordinálja minden lényeges pontját a rendezvénynek.
Hagyományos öltözékének elengedhetetlen kellékei: a bokrétás kalap és a szalagokkal díszített vőfélybot (régen, csak nőtlen legény lehetett vőfély, mára azonban már nem csak hogy ez nem lehet kizáró ok, de az sem, hogy egyáltalán férfi legyen az illető. J Utóbbi esetben magától értetődően „nőfélynek” hívják). 🙂
Amit a Ceremóniamesterről tudni kell
A Ceremóniamester, végső soron a „modern kori” Vőfély.
A Vőféllyel ellentétben azonban ő már nem annyira „központi szereplő”, inkább a szálakat a háttérből mozgató személy (mint egy saját rendezvényszervező). J Ha ő nincs, a férj és a feleség dolga, hogy intézkedjen (p.: ha nem kerül felszolgálásra időben a vacsora, ha túl sok pihenőt tart a zenekar/DJ, ha a torta felvágása előtt nincs meg a kés, ha dohányzókat/kint beszélgetőket vissza kell terelni oda, ahol a következő program (pl.: menyasszonytánc) miatt lenniük kellene, vagy éppen a vendégek unatkozása miatt két programelem között). 🙂
Az ő öltözete, funkciójához és stílusához illően ennél fogva szintén „modern”. Elegáns, alkalomhoz illő szerelésben (jellemzően öltönyben, szmokingban jelenik meg). Valamint mellőzi a „régi lakodalmas játékokat” is (p.: tojásgörgetés, cipőből ivás, stb.) és inkább divatos kvíz-, és/vagy csapatépítő feladatokkal mulattat. J
Amit tehát mindkettejükről tudni kell
Mind a vőfély, mind a ceremóniamester feladatai közé tartozik a fentieken túl az esküvőn résztvevő szolgáltatók (fotós, videós, zenészek, pincérek, stb.) irányítása, illetve a vendégek koordinálása és informálása (asztalfoglalásnál, a helyszínek és programok között, stb.), valamint ezekből fakadóan a teljes rendezvény felügyelete. Feladatuk teljesítése éppen ezért állandó koncentrációt, gyors reagáló és kiváló problémamegoldó képességet, valamint kiemelten jó kommunikációt igényel. Nem kis feladat, az biztos.
Ami alapján dönteni érdemes
Az a stílus (a mi magunk stílusa és az esküvőé) és a szimpátia. 🙂
Így van. Ilyen egyszerű.
Ugyanis ahogyan azt igyekeztünk is összefoglalni: a két feladatkör valójában leginkább „stílusban” különbözik, éppen ezért gyakori, hogy az esküvőkön össze is mosódik a kettő. Hiszen annak ellenére, hogy a Ceremóniamester hivatalosabb és kevésbé „régimódi”, mint a Vőfély, a népies ritmusokat és a népviseletet leszámítva, végső soron az ő feladata is az, hogy fogadja és koordinálja a vendégeket, és szórakoztasson mindenkit, miközben (látszólag észrevétlenül) kézben tartja az eseményeket, hogy ezáltal biztosítsa az esküvő problémamentes lezajlását.
Ha tehát távolabb állnak tőletek „a hagyományos, vidéki lakodalmak”, a zene is a modern hangzást idézi a régi mulatós nóták helyett válasszátok a Ceremóniamestert. Míg, ha biztosan nem szeretnétek túlzásba vinni „a modern, könnyed, fiatalos vendégfogadást”, akkor kiválóan megfűszerezheti az esküvőt pár frappáns rigmus a Vőfély részéről. 🙂
A lényeg, hogy bármelyik személy mellett döntötök is végül, üljetek le és beszélgessetek egy nagyot a kiszemelt illetővel 🙂 Rágjátok át, hogy „meddig mehet el a tréfa”, hogy biztosan ugyanazt értsétek „tréfa” alatt. Ha ugyanis így tesztek, biztosan nem lesz gond, és megtaláljátok az emberetek. Ha esetleg nem is az ismerősi körben, akkor akár a profi szolgáltatók között. Hisz tudjátok: „the show must go on”. 😉
Hasznosnak találtad a bejegyzést? További tippekért, ötletekért kövesd Facebook oldalunkat! 🙂 Inspirálódj és ötletelj, … hogy a pillanat még szebb legyen! 😉
Sok sikert az esküvőszervezéshez!
Üdvözlettel,
Kati & Sanyi